2e profiel verdwijnt?

Loop tegen een probleem aan bij het toevoegen van een extra profiel tussen twee bestaande knopen.

Binnen een model kom ik er achter dat er op sommige posities een extra profiel moet worden geplaatst om overbelasting van de vaker gebruikte profielen op die posities te voorkomen.

Daarvoor voeg ik een 2e profiel toe op sommige locaties tussen 2 reeds bestaande knopen.

Het programma waarschuwd dat er al een profiel zit tussen die 2 knopen ; dat klopt.
Ik geef aan dat ik het tweede profiel iig wel wil.
Daarna wordt zowel het 1e profiel als 2e profiel grafisch correct weergegeven ! en staat ook correct in de lijst van beams.

Na de berekeningen blijkt het 2e profiel plots verdwenen , wordt grafisch niet meer weergegeven , staat niet meer in de lijst van beams en zit niet meer in het report ook.

Wat is daarmee gebeurd dan ? vraag ik mij af.

p.s. fysiek gaat het om een aantal traptreden (1e profiel) tussen twee UNP200 profielen.
Door de leuning belastingen komt uit de berekening naar voren dat de treden licht overbelast worden.
Om dit op te vangen voer ik bij/onder sommige treden een extra UNP160 profiel (2e profiel) toe om de treden te ontlasten van de door de leuning ingebrachte moment.

Hoi Sander,

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Je kunt m.i. een 2de staaf toevoegen. Je krijgt dan wel een waarschuwing. Maar het kan dus wel.

In de komende release is het wel mogelijk om een staaf met knopen op de staaf te splitsen in meerdere staven. Je kunt dan per staaf het profiel aanpassen.

Ik hoor graag van je.

Gr. Rob Baaij