Parametric structures in XFrame2D and XFEM4U

Beste gebruikers,

We zijn bezig met het maken van diverse parametrische constructies in Excel die via een XML in XFrame2D en XFEM4U gemaakt kunnen worden. Als voorbeeld een sporenkap met borstwering en vliering.

We horen graag of jullie meer ideeen hebben voor parametrische constructies die jullie veel gebruiken. Dan voegen we deze toe.

in afwachting van jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Maarten Vroegindeweij

Dear users,

We are in the process of creating several parametric structures in Excel that can be created via an XML in XFrame2D and XFEM4U. As an example a rafter roof with parapet and floor.

We would love to hear if you have more ideas for parametric constructions that you use a lot. Then we will add them.

Awaiting your response.

With kind regards,

Maarten Vroegindeweij


2 Likes

Hoi Maarten,
Dat zijn mooie ontwikkelingen! Ik zou een vloer op palen handig vinden, waarbij je evt. de vloer voorziet van een verdikking (ponsplaat). Je kunt dan sneller/eenvoudiger een paalraster aanpassen.
Wens:

  • paalraster
  • maatvoering randvelden rondom (aparte invoer)
  • evt. toepassen ponsplaat
  • is het ook mogelijk om de plaatstijfheid t.p.v de paalkop aan te passen? Hierover heb ik het al eens met Rob over gehad. Dit i.c.m het aftoppen van het steunpuntsmoment.
    Groet Emil

Hoi Emil,

dank voor je reactie. Goed idee! Onderstaand een eerste opzet. Je kunt de stijfheid van de ponskoppen nu ook aanpassen. We horen graag je opmerkingen/aanvullingen.

Als je nog meer ideeën hebt horen we het ook graag!




Hoi Maarten,
dit ziet er al goed uit. Is het ook mogelijk om langs de vloeren randbalken toe te voegen:

  • Randbalkafm. …x…mm (X - richting) en palen hoh …mm
  • Randbalkafm. …x…mm (Y - richting) en palen hoh …mm

Hoor graag van je.
Groet Emil

Hoi Emil,

ja dat kan zeker! Bedoel je de palen dan met een hoh-afstand die kan afwijken van het stramien van de palen onder de vloer?

mvg

Maarten

Ja, dat bedoel ik inderdaad. De palen onder de randbalken staan meestal verder uit elkaar.
Groet Emil

Hoi Maarten, ik zie dat er zojuist een update is van XFEM4U waarbij het mogelijk is om met excel parametrisch te ontwerpen. Is het mogelijk dat jullie hiervan enkele voorbeelden (vloer op palen en andere voorbeelden) rondsturen?
Hoor graag wat mogelijk is. Groet Emil Wopereis