Resultaten opslaan xFem4u

Hallo, Ik gebruik graag Struct4u, maar ik mis één belangrijke optie wat voor mij erg tijdrovend is. Dit houdt mij tegen om zware berekeningen in xFem4u uit te voeren.

Probleem is; de resultaten worden niet opgeslagen. Elke keer als ik een berekening opnieuw open, moet ik de berekening opnieuw uitvoeren, ook als ik geen verandering heb gemaakt. Bij zware berekeningen is dit erg tijdrovend. Is er een optie dat de resultaten wel kunnen worden opgeslagen. Alle concurrenten hebben deze optie wel.

Beste ako,

Dank voor je melding!!

Ik begrijp natuurlijk jouw wens. En die wens is ook al meer geuit. We zullen dit ook zeker gaan voorzien! Jouw helpdeskmelding is #2231.

Het is wel zo dat in de eerstvolgende release een nieuwe solver is ingebouwd. En die nieuwe solver is echt waanzinnig snel. Zeker bij modellen met een groot aantal plaatelementen. Maar ook bij een klein model zoals hieronder is de tijdswinst enorm.
Een kelder op een bedding met 2600 plaatelementen en 13 belastingcombinaties duurt het nu nog 9 minuten en 53 seconden. In de eerstvolgende nieuwe release 55 seconde. Dus meer dan een factor 10 sneller.


Nog even geduld. De nieuwe release wordt momenteel uitgebreid getest.

Mvr.gr.
Rob Baaij

3 Likes

Super! Prachtig ontwikkeling. :+1: