Na het maken van de berekening ben ik gewend om de uitvoer via een RTF-bestand in Word (*.docx) te kopieren. Helaas verschalen alle afbeeldingen dan naar ongeveer 10% van de originele grote. Nu is het een hoop werk om alle afbeeldingen van alle belastingcombinaties te gaan verschalen. Zijn hier instellingen voor dat de afbeeldingen niet verschalen of doe ik iets verkeerd?
Het bijzonder is ook dat dit alleen het geval is bij XFrame en XFEM4u, en niet bij Xconstruct.
De uitvoer in pdf toevoegen aan het pdf hoofd document is voor mij nog geen optie omdat je dan de bladwijzers kwijt raakt en inhoudsopgave niet meer kloppend is.
Hoi Kevin,
Ik begrijp wat je bedoelt. Wij maken zoals jij weet een hele transparante uitvoer waarbij alle gehanteerde formules worden getoond met verwijzing naar de Eurocode. Ook alle actuele parameters worden ingevuld zodat jij zelfs met jouw zakrekenmachine de berekening stap voor stap kunt volgen en ook narekenen.
Die uitvoer heeft wel als nadeel dat wanneer je een RTF-uitvoer maakt, het bewerken wel lastig is zoals jij hebt ondervonden.
Mijn tip voor nu: Maak een MS-Word document waarin je de uitgangspunten en conclusies beschrijft en verwijst naar de berekening als PDF bijlagen.
Misschien kun je ook wel met PDF Exchange Editor fijn werken. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd.
Rob Baaij