Snap perpendicular

is het ook mogelijk om een snap haaks op een staaf toe te voegen??

mvrgr Klaas Postma

Hoi Klaas,

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Met het tekenen van de staven?

Hoe naar een staaf wordt ge-snapt werkt als volgt: Op de plek van je cursor wordt een oneindige lijn haaks op het beeldscherm gegenereerd, een zogenaamde “ray”. Alle staven in het model worden continue afgelopen. Per staaf wordt de afstand (= lengte van de loodlijn) bepaald tussen de staafas en die “ray”. Is die afstand kleiner dan de door jou ingevoerde snap-afstand (standaard 150mm) dan snapt het naar de staafas en wordt het loodlijnpunt op de staafas genomen. Dat is vrij nauwkeurig.

Mvr.gr.
Rob Baaij

Hoi Rob

Inderdaad met tekenen van staven
als de staven in de xyz richting staan gaat het goed
Bijvoorbeeld een balklaag / drukker op een zolder in een schuine achtergevel

hier krijg ik niet een staaf haaks van de kolom naar de zolder ligger die evenwijding aan de achtergevel loopt.

een schoor haaks op een schuine dakbalk zal ook niet lukken.

mvrgr Klaas Postma

Hoi Klaas,

Ik begrijp je nu. En ik heb al een idee. Nu is het al zo dat wanneer je de 2de knoop aan het toevoegen bent, staven worden “gevolgd”. Hier zou moeten worden gecontroleerd of de aansluiting loodrecht is. En zo ja dat er een loodrecht-symbooltje wordt getekend. En vervolgens ook een snap naar dit punt. Ik heb er sowieso een helpdeskmelding #1804 voor gemaakt. Ik ga dit verder onderzoeken.

Mvr.gr.
Rob Baaij

Hoi Klaas,

Zoals je weet werd er al ge-snapt naar het midden van de staaf.
In de volgende release wordt er ook ge-snapt naar het punt van de loodlijn. Het bolletje wordt rood getekend en in de statusbalk staat dat je loodrecht op de staaf aansluit.
Bekijk dit filmpje maar eens.

Mvr.gr.
Rob Baaij

1 Like

Hoi Rob

YZERSTERK!!

gr Klaas Postma

This is implemented in the last version.