Tapered built-up section

Is het ook mogelijk verlopende staalprofielen in te voeren ? (samengesteld I-profiel verlopend in hoogte).
Ik heb 2 samengestelde doorsnedes ingevoerd, maar kan bij de staaf niet kiezen voor Taps verlopend profiel.

Jazeker Martin,

Je moet geen samengesteld profiel kiezen maar een bestaand I-profiel waar je de dimensies van veranderd. Zo kun je de twee doorsneden definieren en als begin en eindprofiel aanwijzen.
Volgens mij kun je dit toepassen op elk bestaand profiel uit de database maar je begin- en eindprofiel zullen wel gerelateerd aan elkaar moeten zijn.

Succes,
Ronn - Constructief Adviesburo van Slobbe (CAS)

Hoi Martin,

Ronn heeft helemaal gelijk. Dat kun je sowieso gebruiken!!

En nee. Je kunt samengestelde profielen nog niet als verlopend profiel gebruiken. Dat is ook niet zo simpel te maken. Je moet immers weten welke afmeting(en) verloopt(verlopen).

Het zou m.i. wel kunnen worden gemaakt maar er zijn wel beperkingen. Zo moet het aantal profielen en ook de profieltypes van het samengestelde profiel aan het begin van de staaf exact gelijk zijn aan die van het samengestelde profiel aan het einde van de staaf. Ook de volgorde van profielen moet overeenkomen.
Als dat allemaal overeenkomt, dan is het slechts een kwestie van lineaire interpolatie van de x- en y- coördinaten en lineaire interpolatie van de profielafmetingen. Zie onderstaand voorbeeldje.

Maar misschien is er iemand die veel beter idee heeft. Ik hoor het graag.

Ik noteer sowieso jouw wens. Jouw helpdeskmelding is #1838.

Mvr.gr.
Rob Baaij