XConstruct GEO

Vandaag een paar tests gedaan met de nieuwe module voor paalberekeningen. Het blijkt dat sommige sonderingen goed ingelezen worden. Maar andere niet. Hoewel deze sonderingen bij hetzelfde geotechnische bedrijf vandaan komen.
Ik heb naar info@struct4u.com een paar GEF bestanden gestuurd. Zowel bestanden die goed worden ingelezen als bestanden die geen resultaat geven.
Misschien ligt het aan de layout van de bestanden.

Verder wordt niet het hele scherm (sondering plus paalafmetingen) goed weergegeven. Ik moet de pan-functie gebruiken om het scherm te verslepen zodat ik alles kan zien ( niet in 1 oogopslag dus)

Hoi Henk Jan,

Dank voor je melding en de GEF-bestanden.

Ik moet sowieso een nieuwe release maken want de alpha;p’s zijn nu niet goed. Die heb ik inmiddels al gecorrigeerd. D.w.z. in de eerstvolgende release.

Ook konden bepaalde GEF-bestanden niet worden ingelezen. Zoals ook die van jou. Ik heb vandaag de GEF importer herschreven. Het inlezen gaat nu wel goed.
Wel staan hier hele grote conuswaarden in waardoor de tekening van het blad loopt. :thinking: Zie bijlage. Ik weet nog niet wat ik hiermee aan moet.
2709a.pdf (317.8 KB)
GEFCR112.pdf (172.6 KB)

Kind regards,
Rob Baaij

Misschien de lijn afkappen bij 30 Mpa en met een gekartelde lijn aangeven dat de waarde daar nog oploopt maar buiten de grafiek blijft.
Aangezien er wordt gerekend met een maximum van 15 Mpa blijven die waardes buiten beschouwing.

Hoi Henk Jan,

Dat is inmiddels voorzien.
Ook is het inlezen van GEF-bestanden verbeterd naast allerlei andere verbeteringen. Zie release notes voor een Release notes van alle wijzigingen.

Met deze link kun je de XConstruct 2026.3 downloaden.

Kind regards,
Rob Baaij